Polacy na Google Online Marketing Challenge

Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Pogoda

Reklama

Nasze społeczności

Video

Reklama

My na Twitterze

Pomagamy

Polacy na Google Online Marketing Challenge
Posted by

Polacy na Google Online Marketing Challenge

Polacy w czołówce Google Online Marketing Challenge

Zespoły Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie znalazły się wśród 30 najlepszych na świecie i jednocześnie w gronie Top15 Europy tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC) – poinformował dr Wojciech Czart z Wydziału Fizyki UAM, opiekun jednej z drużyn.

Oba zespoły studentów zmierzyły się z ponad 1660 drużynami z całego świata i zdobyły tytuł AdWords Business Semi-Finalist.

GOMC jest jednym z największych międzynarodowych konkursów organizowanym dla środowiska akademickiego, angażującym tysiące zespołów studenckich z całego świata. Każdy zespół ma za zadanie przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię promocyjną dla wybranej firmy. Studenci prowadzą działania marketingowe z wykorzystaniem Google AdWords – zaawansowanego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie. Uczestnicy opracowują również dwa raporty – przed i po kampanii. Konkurs wymaga od uczestników znajomości marketingu internetowego, metod optymalizacji oraz zarządzania strategicznego. Niezwykle ważne są również umiejętności miękkie związane z pracą w grupie.

Studenci UAM Marta Kłobukowska, Weronika Ziętek, Wojciech Odważny i Kamil Poturalski pod opieką naukową dr Wojciecha Czarta z Wydziału Fizyki UAM przeprowadzili kampanię promocyjną dla internetowego sklepu modelarskiego Fun & Fly. Zespół z SGH (w składzie: Magda Posluszny, Mateusz Łozowicki, Michał Kloczkowski, Jakub Dylewicz i Konrad Szczygieł) pod opieką naukową dr Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Systemów Zarządzania promował internetowy butik odzieżowy MISBHV.

Jak czytamy w komunikacie, obydwie uczelnie od lat plasują się w światowej czołówce konkursu Google Online Marketing Challenge. Studenci z SGH na osiem edycji konkursu pięć razy zostawali jego laureatami. W latach 2012 i 2014 zostali globalnymi zwycięzcami pokonując ponad 3000 zespołów z całego świata. W trzech wcześniejszych edycjach zajmowali pierwsze miejsca w Europie zdobywając tytuł regionalnego zwycięzcy.

W pierwszych latach GOMC studenckie zespoły z SGH uczestniczyły w konkursie poza programem nauczania. Od zeszłego roku odbywa się to w ramach przedmiotu „Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”, należącego do nowego kierunku studiów magisterskich e-Biznes. Studia służyć mają m.in. nauczeniu projektowania przedsięwzięć e-biznesowych, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami.

Studenci UAM od początku przygotowują się do konkursu w ramach autorskich zajęć „Technologie e-commerce – marketing internetowy”, prowadzonych na Wydziale Fizyki UAM przez dr Wojciecha Czarta. Wykład ten jest prowadzony dla kierunku studiów licencjackich Technologie Komputerowe oraz magisterskich Techniczne Zastosowania Internetu, przekształcanego obecnie w nowy międzyuczelniany kierunek Aplikacje Internetu Rzeczy, prowadzonego wspólnie przez UAM oraz Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Źródło: PAP Nauka w Polsce | www.naukawpolsce.pap.pl
Fot: freeimages.com

1 0 615 13 sierpnia, 2015 Edukacja, News Sierpień 13, 2015

Dodaj komentarz

Reklama

Polecamy

Nasi fani na Facebooku

Przelicz waluty

Reklama

My na Pinterest

The crew of ORP on e...
Action anti-smog in...
Can you cut a tree w...
Responsibility for s...
Green production lin...
Natural Energy Fund...
How to increase safe...
Public holidays in D...
Public holidays in A...
Public holidays in G...
More Pins »

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaNorwegia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.