Czy polscy seniorzy dbają o sen

Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Pogoda

Reklama

Nasze społeczności

Video

Reklama

My na Twitterze

Pomagamy

Czy polscy seniorzy dbają o sen
Posted by

Czy polscy seniorzy dbają o sen

Polscy seniorzy zadbają o swój sen

Melatonina to naturalna substancja, która odpowiada za wewnętrzny zegar organizmu. Reguluje ona rytm dobowy, w którym funkcjonuje człowiek. W sytuacji, gdy melatoniny jest zbyt mało, taki rytm dobowy zostaje naruszony. Skutkuje to zaburzeniami snu, a w konsekwencji – bezsennością. Niestety, produkcja melatoniny spada wraz z wiekiem. Dlatego ruszyła kampania „Seniorze! Zadbaj o swój zdrowy sen”, dzięki której polscy seniorzy dowiedzą się w jaki sposób radzić sobie z zaburzeniami snu! Organizowana jest przez Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o., przy współpracy z regionalnymi Uniwersytetami Trzeciego Wieku.

„Dlaczego budzę się w nocy?”, „W jaki sposób poprawić jakość mojego snu?”, „Jak sprawić, aby sen był zdrowszy?” – na te pytania seniorzy uzyskają odpowiedzi, biorąc udział w kampanii „Seniorze! Zadbaj o swój zdrowy sen”.

W październiku ruszyły spotkania organizowane w Uniwersytetach Trzeciego Wieku, podczas których słuchacze uzyskują praktyczną wiedzę na temat kłopotów z bezsennością, a także poznają odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania. Z takimi wykładami, akcja będzie odwiedzać kolejne miasta aż do grudnia tego roku.

Skąd biorą się kłopoty ze snem?

Za bezsenność i kłopoty ze snem odpowiada często niedobór melatoniny. To naturalna substancja, produkowana przez człowieka przede wszystkim w nocy. Reguluje ona rytm okołodobowy, czyli cykliczne odbywające się w ciągu jednej doby prace organizmu. Niewystarczająca ilość tej substancji sprawia, że naruszony zostaje rytm dobowy, co skutkuje zaburzeniami snu. Kłopoty z niedoborem pojawiają już po 40 roku życia, kiedy organizm zaczyna produkować jej coraz mniej (pokazuje to tabela poniżej). Dlatego warto zadbać
o uzupełnianie tej substacji. Melatonina zwalcza przyczyny zaburzeń rytmów dobowych, powoduje sen zbliżony do naturalnego, zachowując wszystkie jego fazy, a w konsekwencji – wywołuje naturalny, fizjologiczny sen.

Jak ułatwić sobie zdrowy sen?

– Traktuj sypialnię… Jak miejsce do spania. Nie oglądaj w łóżku telewizji, nie układaj planów na kolejny dzień.

– Codziennie, a zwłaszcza w weekendy staraj się znaleźć minimum godzinę czasu dla siebie. Chodzi o to, abyś mógł się zrelaksować. Rób wtedy to, co naprawdę lubisz.

– Wyciszaj się już na 2 godziny przed snem: odłóż na bok forsujące aktywności domowe lub sprawy, które budzą Twoje silne emocje.

– Jedz obfite posiłki najpóźniej na 3 godziny przed snem.

– Często wietrz sypialnię.

Ponieważ niedobór melatoniny zwiększa się z wiekiem, na bezsenność narażone są przede wszystkim starsze osoby. Dlatego seniorzy powinni poznać przyczyny kłopotów ze snem oraz dowiedzieć się, w jaki sposób radzić sobie z tym problemem. Dzięki temu będą mogli sprawniej funkcjonować każdego dnia. Tego właśnie dowiedzą się Polacy, dla których emerytura nie oznacza, zwolnienia tempa codziennych aktywności. Organizatorem spotkań jest Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o.

Źródło: materiały pochodzą ze strony: infowire.pl
fot: freeimages.com

2 0 762 26 lutego, 2016 Ciekawostki, News Luty 26, 2016

Dodaj komentarz

Reklama

Polecamy

Nasi fani na Facebooku

Przelicz waluty

Reklama

My na Pinterest

The crew of ORP on e...
Action anti-smog in...
Can you cut a tree w...
Responsibility for s...
Green production lin...
Natural Energy Fund...
How to increase safe...
Public holidays in D...
Public holidays in A...
Public holidays in G...
More Pins »

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaNorwegia.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.