Wyprawa morska na Preikestolen

Wyprawa morska na Preikestolen
Posted by

Trzydniowa wyprawa morska na Preikestolen za 550 zł

Fjord Line po raz pierwszy proponuje swoim klientom rejs połączony z wyprawą na Preikestolen. Preikestolen – słynna skalna ambona rozpostarta nad Lysefjordem, to jeden z turystycznych symboli Norwegii i jedna z największych atrakcji przyrodniczych na świecie. CNN uznał Preikestolen za najwspanialszy z 50 cudów przyrody na świecie, a Lonely Planet za jeden z najbardziej olśniewających punków widokowych.

Całość wyprawy zajmie nam trzy dni, na pokład wsiadamy w Langesund (Oslo) i tutaj też wracamy, a na szlak zawiezie nas specjalny autobus Fjord Line.

To propozycja dla tych, którzy chcą zobaczyć jedną z największych atrakcji turystycznych na świecie, nie wydać za dużo pieniędzy i nie przeznaczyć na to zbyt dużo czasu. Jak najlepiej zaplanować wyjazd z Polski? Wylecieć z Polski tanimi liniami o poranku i wylądować na lotnisku Sandefjord Torp (Wizz air, bilety od 39 zł, loty z Katowic i Gdańska), to lotnisko jest najbliżej portu w Langesund, skąd o 14:30 wyrusza prom.  Następnego dnia o 6:30 rano dobijamy do portu w Risavika, skąd zostanie postawiony po nas autobus Fjord Line, który zabierze nas pod schronisko Preikestolen Mountain Lodge, skąd wyruszymy na półkę skalną. To pozwoli nam oszczędzić czas i pieniądze na dostanie się tam transportem publicznym. Mamy cały dzień na dojście i zejście, są dwa kursy powrotne autobusu, o 14:30 i 16:00.  W drogę powrotną z Risavika wypłyniemy o 20:00, by następnego dnia rano przypłynąć z powrotem do Langesund.Za trzydniowy rejs wraz z połączeniami na lądzie zapłacimy 97 euro (kabina podstawowa, cena dla członków Fjord Club Premium), cena regularna 111 euro. Jednym słowem za całą 3-4 dniową wycieczkę (zależy jak ułożą się loty z Polski) zapłacimy około 550 zł. Nie musimy się także martwić o nocleg, bo ten mamy zapewniony na promie. Gdybyśmy wyprawę na Preikestolen chcieli zorganizować lecąc samolotem do Stavanger, to za same połączenia autobusowe w dwie strony: z lotniska do Stavanger, ze Stavanger do Fiskepiren (przeprawa promowa) i z Fiskepiren do Tau i z powrotem zapłacimy około 300 zł. Za same autobusy! I ominie nas morska przygoda.

W pakiecie Fjord Line zyskujemy wygodę połączeń i oszczędzamy. Na promie możemy skosztować także wyśmienitego jedzenia – owoców morza, dań na ciepło – koszt obiadokolacji all inclusive to 47 euro, co zważywszy na ceny norweskie jest korzystną opcją. Rezerwacje biletu i szczegóły trasy promowej Langesund (Oslo) – Preikestolen – Langesund https://www.fjordline.com/pl/wszystkie-oferty/mini-rejs-preikestolen-z-langesund/

Rejsy nie odbędą się w dniach 24 i 26 kwietnia 2016, w pozostałe dni odbywają się codziennie. Dojazd z lotniska Sandefjord Torp do portu w Langesund: najpierw autobus nr 182 z Torp do Porsgrunn http://vkt.reiseinfo.no/ruter/r/22-182.htm potem linią M1 z Porsgrunn do Langesund http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/08-201.htm#3 , należy dojechać do centrum a stamtąd przejść do portu, 10 min drogi.

Informacje o firmie:

Fjord Line

Fjord Line jest nowoczesną firmą żeglugową obsługującą połączenia promowe z Danii do Norwegii oraz pomiędzy Norwegią a Szwecją. Dwa najnowsze promy: MS Stavangerfjord i MS Bergensfjord zostały dopuszczone do ruchu w 2013 i 2014 roku, są to jedne z najnowocześniejszych na świecie promów. Powstały z myślą o ochronie środowiska naturalnego, są napędzane gazem ziemnym LNG, co jest innowacją w transporcie morskim i pozwala do minimum ograniczyć emisję CO2. Kadłuby obydwu promów powstały w Stroczni Gdańsk, mogą łącznie zabrać na pokład 1500 pasażerów, tyle, co pięć samolotów Boeing 777, kursują z duńskiego portu Hirtshals do norweskich miast: Stavanger, Bergen i Langesund. W ofercie armatora jest także prom MS Oslofjord kursujący pomiędzy Norwegią a Szwecją, oraz najszybsze połączenie morskie między Jutlandią a Półwyspem Skandywanskim nowoczesnym katamaranem Fjord Line Express – rejs trwa jedynie 2 godziny 15 minut! Oprócz ruchu pasażerskiego, Fjord Line realizuje duże zlecenia w zakresie transportu różnego rodzaju pojazdów użytkowych i towarów, czym zajmują się oddziały cargo na terenie Norwegii i Danii. Fjord Line został założony w 1993 roku. Armator aktualnie zatrudnia 430 osób na morzu oraz 170 pracowników w Bergen, Stavanger, Egersund, Langesund, Kristiansand, Hirtshals Sandefjord i Strömstad. Dodatkowo, w sezonie kwiecień – wrzesień liczba pracowników zwiększa się o 150 osób. Firma jest notowana na giełdzie w Oslo.

Źródło: materiały pochodzą ze strony infoWire.pl
Fot: infoWire.pl

1 0 560 17 sierpnia, 2016 Atrakcje Turystyczne, Baza Turystyczna, News, Turystyka Sierpień 17, 2016